מרכז עזריאלי חולון,
רחוב הרוקמים 26, בניין B, קומה 3

טיפולי שיניים בהיפנוזה

טיפולי שיניים בהיפנוזה הם אחת הדרכים שבאמצעותן ניתן להתגבר על חרדה דנטלית בצורות שונות.

מהי היפנוזה?

לפני שניגע בטיפול השיניים עצמו, קודם כל יש לשאול – מהי היפנוזה? ובכן, רובנו חווינו תופעות היפנוטיות בחיינו בלי לדעת על כך.

האם יצא לכם לנהוג פעם למקום שאתם רגילים לנהוג אליו ובמהלך הנהיגה חשבתם על דברים אחרים כך שפתאום מצאתם את עצמיכם מגיעים ליעד בלי לזכור בדיוק את הדרך בה נסעתם?

האם יצא לכם לראות סרט או תוכנית טלוויזיה והייתם כל כך מרוכזים עד כדי כך שמישהו ניסה לדבר אליכם ולא שמעתם אותו?

היפנוזה הוא מצב תודעתי שונה בו המהופנט מתקשר עם עצמו ברמה מאוד מיוחדת ויכול לשלוט על תפקודים שונים בגופו.

יש הרבה מיס-קונספציות (דעות שגויות) בנוגע להיפנוזה ורובן התקבעו בשל "היפנוטי במה" או על ידי הדרך שבה ההיפנוזה מוצגת בסרטים ובסדרות.

הרבה אנשים חוששים מאבדן שליטה בהיפנוזה או מכך שמישהו אחר ישלוט בהם ויגרום להם לעשות דברים שהם לא רוצים לעשות.

התשובה האמיתית היא שאדם שלא רוצה להתהפנט לא יתהפנט ושבאופן בסיסי, השליטה היא לגמרי בידיים של המהופנט ולא בידיים של המהפנט.

בארץ יש חוק היפנוזה (שחוקק בשל שימוש לרעה בהיפנוזה) והטיפול בעזרת היפנוזה מותר לרופאים, רופאי שיניים ופסיכולוגים, כל אחד בתחומו, בתנאי שכל אחד מאלו עבר את ההכשרה והוציא רישיון לכך מטעם משרד הבריאות.

היפנוזה יכולה לשפר יכולות של ספורטאים, לחדד ולרענן זיכרון וכן למקד את הריכוז לצורך הצלחה במשימה זו או אחרת.

טיפולי שיניים בהיפנוזה להתמודדות עם חרדה דנטלית

בעזרת היפנוזה ניתן להתגבר על חרדה דנטלית בצורות שונות. הרעיון במסגרת טיפול שיניים בהיפנוזה הוא למקד את תשומת הלב בדברים נעימים, כמו למשל שבזמן שרופא השיניים מטפל בפה שלו, המטופל החרדתי יכול להיות "בחוף הים" בדמיון שלו וממש להריח את המלח של הים ולהרגיש את רגליו בחול.

אלו תחושות שניתן לזמן במהלך היפנוזה ומסיטות את תשומת הלב מהחרדה הדנטלית שממנה המטופל סובל, אך באותה הנשימה המטופל מודע לכך שמטפלים כרגע בפה שלו ויכול לשלוט בהליך ההיפנוטי ביחד עם הרופא המטפל.

דוגמא לשליטה על תופעות פיזיולוגיות בגוף המטופל במהלך טיפול שיניים בהיפנוזה היא שליטה ברוק: אם יש ייצור רוק מוגבר ביותר ויש צורך ביובש לצורך ביצוע סתימה בשן אחורית בלסת התחתונה.

למשל, ניתן בעזרת היפנוזה להקטין משמעותית את קצב ייצור הרוק ואף להפסיקו לתקופה קצרה. ובתום ביצוע הסתימה (המילה הנכונה לסתימה היא שחזור כי משחזרים את צורת השן המקורית) להחזיר כמובן את קצב ייצור הרוק לקצב הרגיל.

דוגמא נוספת היא התמודדות עם פחד ממחטים ובעזרת היפנוזה ניתן לעשות זאת בצורה יעילה מאוד. גם נזקי עישון הם בעיה שמפריעה לבריאות הפה והשיניים וניתן להגמל מעישון על ידי היפנוזה.

דוגמא אחרונה לשימוש בהיפנוזה ברפואת שיניים היא שליטה בכאב: בעזרת היפנוזה ניתן להקל משמעותית על כאב ואף לעזור מאוד לתהליך ההרדמה ולהקטין את הכאב, שממנו הרבה מטופלים כה חוששים.

האם היפנוזה יכולה לסייע לכם לצלוח טיפולי שיניים? צרו איתנו קשר בטלפון או השאירו פרטים לתיאום פגישה והסבר נוסף על טיפול שיניים בהיפנוזה.

מעוניינים לקבוע תור לבדיקת השיניים וביצוע טיפול לחניכיים? התקשרו עכשיו לד”ר איתי לייסר, רופא שיניים בחולון, בטלפון: 03-6703100


לייעוץ, שאלה או קביעת תורים: התקשרו לטלפון המרפאה - 03-670-3100 ו/או שלחו אלינו הודעת דואר אלקטרוני