מרכז עזריאלי חולון,
רחוב הרוקמים 26, בניין B, קומה 3

חרדה מרופא שיניים

לאלו מכם אשר אינם יודעים, חרדה מרופא שיניים היא סוג של חרדה מאוד נפוצה בעיקר אצל ילדים, אך גם במבוגרים בהם זה קיים עוד מהילדות או שמלווה אותם במשך שנים רבות.

הפחד מרופא שיניים משתק ומונע מהרבה אנשים ביקורים חיוניים אצל הרופא שיניים. החשש מהכאב האפשרי ומהתהליך הרפואי הוא מובן מאליו וניתן למצוא בו הגיון. 

אם אתם מתלבטים בכל הנוגע למה שאתם צריכים לעשות על מנת לטפל בחרדה האישית שלכם או שאתם תוהים האם מדובר בחרדה אמיתית בכלל – המאמר הזה בשבילכם. 

נשתף אתכם במידע רלוונטי שיאפשר לכם להבין בדיוק במה מדובר ומה יהיה כדאי לכם לעשות על מנת להפוך את ההתמודדות הזו לקלה יותר. ככל שתגיעו יותר מוכנים מבחינה נפשית אל רופא השיניים, כך אתם גם תוכלו להיות הרבה יותר רגועים ולא לתת לחרדה מביקור אצל הרופא שיניים להשתלט עליכם, כך שזה עניין חשוב מאוד?

חרדה מרופא שיניים

התסמינים לחרדה מרופא השיניים

אנשים שסובלים מחרדה מרופא שיניים נוטים להביע חשש רב מביקורים במרפאה של רופא שיניים, והדבר אף יכול להגיע למצב שבו ישנם אנשים שנמנעים כליל מלעבור טיפולים חיוניים בעבור השיניים שלהם אצל הרופא. זוהי בדיוק הבעיה הגדולה שהחרדה מרופא שיניים טומנת בחובה. כאשר אותם אנשים חוששים מלבקר אצל רופא השיניים כשצצה להם בעיה שהם צריכים לטפל בה, הם עלולים רב להחמיר את המצב ולהגיע לסיטואציה שבה רק לאחר שהמצב הרבה יותר חמור, הם ילכו לרופא השיניים ויאלצו לעבור טיפול הרבה יותר מורכב. הדרך הנכונה והטובה ביותר להתמודד עם החרדה הזו היא למצוא לה טיפול ודרך התמודדות הולמת בפרק הזמן הקצר ביותר, כך שיהיה ניתן לבקר אצל הרופא ללא יותר מידי עיכובים. חרדה מרופא שיניים לא צריכה להשפיע על בריאות השיניים.

חרדה מרופא שיניים – טיפולים והתמודדות

אופי הטיפול וההתמודדות עם מצבים של חרדה מטיפולים דנטליים תלוי גם בחומרת המצב. ישנם אשר מעדיפים לקחת כדורי הרגעה וישנם אחרים שזריקת הרדמה מקומית עשויה להספיק להם. ישנה חשיבות גדולה גם לבחירה של רופא שיוכל להיות קשוב למטופלים ולהבין את המצוקה והחרדה שהם נאלצים להתמודד אתה. כך הם יוכלו לעבור את הטיפול בצורה הרבה יותר קלה ולדעת שהם לא יצטרכו לחשוש יותר מידי. בחירה ברופא קשוב ומקצועי זה אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לעשות בעבור אלו שסובלים מחרדה.

בכדי להתמודד עם חרדה דנטלית יש לעיתים צורך "לתפור את חליפת ההתמודדות" הפרטית של המטופל/ת עם החרדה הדנטלית הספציפית שלו/ה. 

ניתן לחלק זאת ל- 3 דרגות התמודדות:

1) היחס האישי של הרופא הקשוב ולעיתים אפילו להאריך את תורי הטיפול בהתאם לצורך בכדי לתת תשומת לב והסברים פרטניים למטופל.

2) שימוש בגז צחוק (לא לילדים בלבד, אלא גם למבוגרים) המקל מאוד על הטיפול במטופל החרדתי.

3) שימוש בהיפנוזה לצורך שליטה והתמודדות עם החרדה הדנטלית.

ד"ר לייסר מחזיק בניסיון רב שנים בטיפול במטופלים שסובלים מחרדות דנטליות וכן ד"ר לייסר הוא בעל רישיון להיפנוט ומטפל בעזרת היפנוזה במקרי חרדה דנטלית בהצלחה רבה מזה שנים. הוא דואג להיות קשוב לצרכיהם של המטופלים, לשמוע לחששות שלהם ולהרגיע אותם עם פרטים ומידע שיאפשר להם להבין איך הטיפול הרפואי שהם יעברו מתבצע. אם אתם רוצים להיות רגועים ולא לתת לחרדה מרופא שיניים להסב אצלכם חששות רבים, ד"ר לייסר ישמח לטפל בכם.

לייעוץ, שאלה או קביעת תורים: התקשרו לטלפון המרפאה - 03-670-3100 ו/או שלחו אלינו הודעת דואר אלקטרוני