מרכז עזריאלי חולון,
רחוב הרוקמים 26, בניין B, קומה 3

פחד מרופא שיניים

פחד מרופא שיניים הוא דבר שכיח מאוד באוכלוסיה וקיים ברמות שונות ומסיבות שונות.

ישנם פחדים שמושרשים מהילדות בשל טראומות שהמטופל חווה כילד. לילד הושרשו פחדים על ידי ההורים באופן ישיר או עקיף כמו למשל סיפורים ששמע המטופל מחברים או ממשפחה. ד"ר איתי לייסר, מטפל בחרדה דנטלית וישמח לסייע לכם להתמודד עם הפחד.

פחד מרופא שיניים

איך להתגבר על פחד מרופא שיניים

1. הצעד הראשון לטיפול בפחד מרופא השיניים הוא לברר ממתי קיים הפחד ומה גרם לו להיווצר.
2. הצעד השני יהיה לוודא כי קיימת מוטיבציה להתמודדות והתגברות על החרדה מרופא השיניים ולהבין מה רמת המוטיבציה הזו (לכמת אותה). בנקודה זו ניתן כמובן לחזק את המוטיבציה הזו ולהגבירה כך שהתוצאות תהיינה טובות ומשמעותיות.

  • עניין של גישה

הרמה הבסיסית ביותר היא מה שאני קורא לו: "גישה אישית שמנצחת את הפחד" – בגישה זו אני מלווה את המטופל צעד אחר צעד ("עקב בצד אגודל") ומסביר לו את התהליכים שהוא עומד לעבור, וכן מסביר בכל רגע מה אני עושה (עד לרמה שהוא רוצה שאפרט ולא חלילה מעבר לכך) ובמקרים רבים מאוד, הידע הזה הוא כוח למטופל כי חוסר הוודאות היא לרוב הסיבה לפחדים הגדולים ביותר ברפואת שיניים.

  • טיפול בגז צחוק

הרמה הבאה להתמודדות עם פחד מרופא שיניים היא טיפול שנעזר בגז צחוק (גם למבוגרים כמובן) – גז הצחוק מרגיע את המטופל ומשרה הרגשה נעימה וכן מוריד מעט את הרגישות לכאב ונותן את האפשרות לעבוד בחופשיות גדולה יותר ולהוריד התנגדויות. שימוש נפוץ מאוד בגז צחוק הוא במקרים של רפלקס הקאה מוגבר וגז הצחוק לעיתים מבטל לגמרי את רפלקס ההקאה המוגבר.

  • טיפול בהיפנוזה

הרמה הבאה להתמודדות עם הפחד או עם חרדות דנטליות היא טיפול שנעזר בהיפנוזה – היפנוזה הוא כלי רב עוצמה שמשלב ריכוז מוגבר של המטופל ותקשורת עצמית שלו עם גופו, ויכולת של המטפל להוביל את המטופל למקומות האלו וביחד ניתן להתמודד עם פחדים רבים ביותר ברפואת שיניים ואף עם חרדות קשות שלעיתים גורמות להימנעות מלאה מהגעה למרפאת השיניים. בהיפנוזה לא מאבדים את השליטה אלא בדיוק להיפך: השליטה היא במאה אחוז בידי המטופל ואף הרבה מעבר למה שהוא רגיל ביום-יום.

טיפול בפחד מרופא שיניים עם ד"ר לייסר

(חרדה מרופא שיניים הוא נושא שכמעט כל אדם מכיר (או מעצמו ברמה זו או אחרת, או מאדם קרוב

בשפה המקצועית יותר קוראים לזה חרדה דנטלית. יש המכנים זאת דנטופוביה (פוביה = חרדה גדולה, פחד משתק ; דנטל = ששייך לשיניים).  במרפאת השיניים של ד"ר איתי לייסר, שהיא מרפאת שיניים לחרדתיים, מטפלים בכל סוגי החרדות הדנטליות ובפחדים, בטיפולי שיניים על רמותיהם השונות.

על הדרכים השונות להתמודדות עם פחד מרופא שיניים או עם חרדה דנטלית, פירטנו בתחילת המאמר אך חשוב לדעת שד"ר איתי לייסר, בעל רישיון לטיפול בעזרת היפנוזה, מטפל בחרדות דנטליות מרגע שסיים את לימודי רפואת השיניים (בשנת 2007) וגישתו האישית כבר "ניצחה" פחדים וחרדות רבים

לעיתים, החרדה הדנטלית החלה עוד בילדות ואם מטפלים בה נכון, לאחר תהליך במרפאת השיניים לחרדתיים, אפילו חרדה עמוקה של 40-50 שנים יכולה להעלם והמטופל/ת הופכים להיות כאחד האדם במהלך טיפולי שיניים ועוברים טיפולים רגילים כמו אדם שלא מפחד כלל.

פחד מרופא שיניים אצל ילדים

דנטופוביה או חרדה דנטלית בילדים היא מאוד שכיחה ולכן חשוב ליצור בסיס איתן ואמון בין הילד לבין רופא השיניים.

מומלץ להגיע לרופא שיניים מומחה לרפואת שיניים לילדים (במרפאת ד"ר איתי לייסר יש מומחית לרפואת שיניים לילדים) ורצוי להגיע לבדיקה ראשונה עד גיל 3 (ואף לפני כן אם יש צורך).

מומחה לרפואת שיניים לילדים עבר הכשרה ורכש טכניקות להתמודדות עם פחד מרופא שיניים ומטיפולי שיניים ויודע להפוך את הביקור במרפאת השיניים לחוויה לא מאיימת וזה יקבע גם את מידת החרדה הדנטלית בחיים הבוגרים.

לסיכום: פחד מרופא שיניים, חרדה דנטלית, דנטופוביה או חרדה מרופא שיניים –  כל אלו נשמעים מאיימים אבל בטיפול נכון במרפאת שיניים לחרדתיים עם גישות מגוונות להתמודדות, ניתן להעלים את הפחדים והחרדות ולהגיע לטיפולי שיניים נקיים מחששות.  מפחדים מטיפולי שיניים? צרו קשר לקביעת בדיקה ראשונה.

מפחדים מטיפולי שיניים? צרו קשר לקביעת בדיקה ראשונה, נשמח לסייע

לייעוץ, שאלה או קביעת תורים: התקשרו לטלפון המרפאה - 03-670-3100 ו/או שלחו אלינו הודעת דואר אלקטרוני