מרכז עזריאלי חולון,
רחוב הרוקמים 26, בניין B, קומה 3

ניתוח חניכיים – החלמה

עומדים לעבור בקרוב מאוד ניתוח חניכיים? כמו כל ניתוח בכל אזור בגוף, גם כאן צפויה לכם תקופת החלמה מאתגרת. אם הגעתם למאמר הזה, סימן שאתם רוצים להכין את עצמכם בצורה הכי טובה לקראת הניתוח. הדרך הכי טובה שבאמצעותה תוכלו להכין את עצמכם לניתוח היא לקרוא על ניתוח חניכיים החלמה. ככל שיהיה לכם יותר מידע על תקופת ההחלמה עצמה, כך תוכלו לצלוח את התקופה בצורה מוצלחת. נדגיש כבר עכשיו כי מדובר על תקופה מאתגרת, אך בסופו של יום תהיו מוכרחים לעבור אותה. אז מה אתם צריכים לדעת עוד לפני שאתם נכנסים לתקופה הזאת? ריכזנו לכם את המידע הכי חשוב שיאפשר לכם לחשוש הרבה פחות. לרוב החששות מגיעים בגלל שאינכם מכירים את כל הפרטים לעומקם.

האם מותר לאכול לאחר הניתוח?

כל מי שרוצה לקבל מידע על ניתוח חניכיים החלמה ירצה לדעת תוך כמה זמן אפשר לחזור לאכול. נדגיש כי יש כאלה שלא יוכלו לאכול במשך שעות רבות לאחר הניתוח. אך בכל מה שקשור להוראות רפואיות, ההוראה היא לא לאכול כל עוד חומרי ההרדמה פעילים. בימים הראשונים שלאחר הניתוח ישנה המלצה לאכול אוכל רך וקר. ככל שעוברים הימים תוכלו לחזור לאכול את כל המאכלים שאותם התרגלתם לאכול. אך מבחינתכם חשוב מאוד שתחזרו לאכול בצורה הדרגתית.

איך מתמודדים עם הכאבים לאחר הניתוח?

ניתוח חניכיים החלמה מביאה איתה התמודדות לא נעימה עם כאבים חזקים. עליכם לקחת בחשבון כי הכאבים הם הגיוניים, והם אמורים להיעלם ככל שעוברים הימים. הדרך הכי טובה להתמודד עם הכאב היא על ידי לקיחת משככי כאבים מכל סוג שהוא במידה שאין אלרגיה לתרופה ובמינון שהרופא יקבע. יש כאלה שיעדיפו למצוץ קוביות קרח או כל דבר קר אחר על מנת להפחית את הכאב. אך צריכת תרופות משככות כאבים עשויות לעשות את העבודה.

באילו מקרים חובה לפנות לרופא?

לרוב ניתוח חניכיים החלמה מחייבת אתכם בעיקר לנוח בבית. עם הזמן אתם תראו כי אתם תרגישו טוב יותר, והשיפור יהיה כזה שלא תוכלו להתעלם ממנו. לרוב לאחר שבוע או שבועיים תצטרכו להגיע לביקורת אצל הרופא על מנת שהוא יבחן את מצב החניכיים. אך במקרה של דימום מאסיבי או של כאבים בלתי נסבלים ישנה חובה להגיע לרופא. אם אתם מבחינים בנפיחות משמעותית או ברגישות לא הגיונית, תוכלו להתייעץ עם הרופא. תזכרו כי בסופו של יום אינכם אמורים לסבול יתר על המידה.

לייעוץ, שאלה או קביעת תורים: התקשרו לטלפון המרפאה - 03-670-3100 ו/או שלחו אלינו הודעת דואר אלקטרוני