מרכז עזריאלי חולון,
רחוב הרוקמים 26, בניין B, קומה 3

למה חשוב לבצע טיפולי חניכיים

אם אתם מעל גיל 30 ויש לכם שיניים שמתנדנדות מעט ולא נבדקתם לאחרונה באופן מקיף ע"י רופא שיניים, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

בעיות חניכיים ובעיקר מחלות חניכיים נקראות לעיתים "האויב השקט" ברפואת שיניים משום שלרוב הן לא גורמות לכאבים ואם לא מגיעים לרופא השיניים לביקורות תקופתיות כל 6-12 חודשים, או לניקוי אבנית אצל השיננית כל 4-6 חודשים, יש סיכוי שכשבעיות החניכיים יפריעו לאדם, זה כבר יהיה בשלב מאוד מתקדם שלהם ויהיה קשה יותר לטפל בנזקים שנוצרו ולשקם את המצב.

הבסיס הוא כאמור בדיקות שגרתיות אצל רופא השיניים ותחזוקות ניקוי שיניים ע"י השיננית. ***נשים בהריון – מומלץ לעשות ניקוי ע"י שיננית כל 3 חודשים במהלך ההריון בכדי לשפר את בריאותכן וכן את בריאות העובר***

כיצב נוצרות בעיות חניכיים?

השיניים שלנו אחוזות בעצם של הלסת (בדומה לשתיל שיוצא מהאדמה) וככל שהסביבה התומכת של השן (חניכיים, דלקות חניכיים, אבנית על השיניים מעל ומתחת לחניכיים) מוזנחת, בדומה לאדמה לא פוריה שהשתיל שבתוכה סופו לנבול.

כך גם התאחיזה של השן ברקמות התומכות בה עלולה להתערער והשיניים מתחילות להיות ניידות ועלולים להווצר זיהומים בחניכיים ובעצם שמסביב לשן והשיניים בסופו של דבר עלולות להעקר בכדי למנוע הידרדרות נוספת בסביבת השן הבעייתית ובשיניים הסמוכות לה כשלב ראשון.

איך מונעים בעיות חניכיים

טיפולי חניכיים ברמה הבסיסית ביותר הם כאמור ניקוי שיניים והסרת אבנית ע"י שיננית. חשוב להסיר את האבנית שמעל החניכיים וכן את האבנית שמתחת לחניכיים וחשוב להגיע לניקוי שכזה כל 4-6 חודשים.

אם המצב מעט יותר חמור מזה לעיתים יש צורך בניקוי שיניים יותר עמוק והוא ניקוי שיניים תחת הרדמה מקומית של השיניים והחניכיים ואז הניקוי מתבצע או ע"י השיננית או ע"י רופא שיניים.

אבחון וטיפול במחלת חניכיים

כשהמצב חמור יותר ויש חשש להמצאות של מחלת חניכיים (כאמור בפתיחה, "האויב השקט"), יש צורך ראשית באבחון מדוקדק שמבוצע ע"י מתמחה או מומחה במחלות חניכיים (ובעזרת צילומים מקיפים שנקראים סטטוס מקביליות) ובעקבות כך לעיתים יהיה צורך בביצוע הקצעות שורשים (ניקוי יותר עמוק ממה שתואר קודם שמכוון לסילוק "לכלוכים" מהשורשים) וזה לעיתים מבוצע ע"י רופא שיניים כללי או מתמחה או מומחה במחלות חניכיים.

בהמשך הדרך, הגוף ורפואת השיניים יודעים לעצור את הידרדרות המצב אך זה מחייב שיתוף פעולה הדוק של המטופל (ולעיתים אף ניתוחי חניכיים ממוקדים) וכך שיניים שאמורות היו להעקר, עשויות להחזיק מעמד בפה עוד שנים רבות באופן יציב ובריא.

לסיכום, לבריאותכם ולבריאות שיניכם ופיותיכם, גשו להבדק בקרוב אצל רופא השיניים, גשו לעשות ניקוי שיניים ע"י שיננית ותדאגו לאבחון מוקדם של בעיות חניכיים כך שהטיפול בהן יהיה מהיר יותר וימנע בעיות גדולות יותר.

מעוניינים לקבוע תור לרופא השיניים או לשיננית? צרו קשר כאן

לייעוץ, שאלה או קביעת תורים: התקשרו לטלפון המרפאה - 03-670-3100 ו/או שלחו אלינו הודעת דואר אלקטרוני