מרכז עזריאלי חולון,
רחוב הרוקמים 26, בניין B, קומה 3

צחצוח שיניים לילדים

טיפים לצחצוח שיניים לילדים בצורה הנכונה

נתחיל בהתחלה: מומלץ להתחיל צחצוח שיניים בתינוקות החל מבקיעת השן הראשונה (בוקעת בממוצע סביב גיל 6-9 חודשים) ואז ניתן רק להבריש את השן עם צימרון אוזניים (המילה היפה והמדוייקת למנקה אוזניים) או עם מברשת שיניים קטנטונת לגילאי 0-2 אבל ללא משחת שיניים.
מומלץ לצחצח פעמיים ביום וזה הרגל שככל שנקדים להקנות לתינוק ולילד, יישאר גם אצל המבוגר וימנע בעיות שיניים רבות.

צחצוח שיניים לגיל הרך

בהמשך הדרך, כשיש כבר יותר שיניים בפה ניתן לתת לתינוק לשחק עם מברשת השיניים ולהתרגל אליה אבל חשוב מאוד שיד מבוגר תבריש את השיניים שבפה פעמיים ביום כאמור ואז גם ניתן כבר להוסיף משחת שיניים מיוחדת לגילאי 0-2 שיש בה ריכוז פלואוריד שמותאם לגילאים אלו.
החל מגיל שנתיים יש משחות שיניים לגילאים 2-6 בהן רצוי להשתמש ושוב רצוי שיד מבוגר תצחצח וכן אפשר לתת לילד יד חופשית לאחר מכן בעצמו.
ברגע שניתן, רצוי ללמד את הילד לשטוף את הפה עם מים בסוף הצחצוח ולירוק לכיור בדיוק כמונו הגדולים.

אם עד גיל 3 הילד לא ראה רופא שיניים, זה זמן טוב להגיע לבדיקה הראשונה ורצוי לשקול לגשת למומחה לרפואת שיניים לילדים בכדי לא לייצר חלילה טראומה מטיפולי שיניים שעלולה להתקבע ולסבך מעט את העניינים בהמשך הדרך.

צחצוח שיניים לגילאי 3 ומעלה

צחצוח השיניים כשכל השיניים החלביות בפה (סביב גיל 2.5-3 בד"כ) צריך להיות די פשוט: כמות משחת השיניים צריכה להיות כגודל הציפורן של הזרת ביד של הילד ופשוט לצחצח את השיניים.

המברשת לרוב מכסה את כל השן אך אם ניתן, רצוי לצחצח הן מהצד החיצוני של השיניים (שקרוב ללחי) והן מהצד הפנימי שלהן (שקרוב ללשון בלסת התחתונה או לחיך בלסת העליונה) ובסוף אפשר גם להבריש את החלקים של השן שנפגשים עם השיניים שבלסת הנגדית.

לזימון פגישה עם המומחית שלנו לטיפולי שיניים לילדים ניתן לצלצל 03-6703100 או להשאיר את הפרטים כאן ויצרו איתכם קשר בקרוב

לילדים הגדולים יותר, הנה סרטון של מיקה לייסר שהמציאה שיר קליט לצחצוח שיניים.

לייעוץ, שאלה או קביעת תורים: התקשרו לטלפון המרפאה - 03-670-3100 ו/או שלחו אלינו הודעת דואר אלקטרוני