מרכז עזריאלי חולון,
רחוב הרוקמים 26, בניין B, קומה 3

טיפולי שורש – אנדודונטיה

טיפול שורש (אנדודונטיה) הוא תחום התמחות ברפואת שיניים המוכר על ידי משרד הבריאות. מדובר בטיפול חשוב המהווה את הבסיס לשיקום השן לאחר מכן. טיפולי שורש יכולים להתבצע לעיתים על ידי מיקרוסקופ.

בטיפול שורש אנו מעצבים ומנקים את תעלות השורש ולאחר מכן אוטמים אותן. חשוב מאוד לאתר את מספר התעלות הקיים בכל שן וכן את האורך הנכון של כל תעלה ולאטום אותן בהתאם לאורכן.

פנו אלינו ונשמח לסייע גם עם טיפולי שורש. מרפאת ד"ר איתי לייסר
פנו אלינו ונשמח לסייע. מרפאת ד"ר איתי לייסר

יש להבדיל בין כמה סוגי טיפולי שורש

  1. טיפולי שורש בשיניים נשירות, שמבוצעים במרפאתינו ע"י מומחית לטיפולי שיניים בילדים, ומחולקים לשני סוגי טיפולים: פולפוטומי (הסרת החלק הדלקתי של השן מלשכת המוך) ופולפקטומי (טיפול שורש שכולל גם את תעלות השורש של השן הנשירה). קראו עוד על טיפולי שורש לילדים.
  2. טיפול שורש בשיניים קבועות צעירות: לרוב מבוצע ע"י מומחה לטיפולי שורש וכולל שימוש בחומר שתפקידו לסגור את קצה השורש אם טרם נסגר באופן טבעי.
  3. טיפולים בשיניים קבועות: חלק מהטיפולים הללו מבוצעים במרפאתינו ע"י ד"ר איתי לייסר וחלק מהטיפולים הללו מבוצעים במרפאתינו ע"י מומחית לטיפולי שורש.

האם אפשר להימנע מהטיפול?

לפני שמחליטים ששן צריכה לעבור טיפול שורש, חשוב מאוד להקדיש מחשבה ובדיקה מעמיקה ביותר בכדי לראות האם ניתן להציל את השן מהצורך הזה.

זאת משום ששן שעברה טיפול שורש, הופכת להיות חלשה יותר משן שלא עברה זאת וחשוב לכן להגן עליה ע"י ביצוע מבנה וכתר.

חשוב לדעת שבמקרים רבים, שן עברה טיפול שורש כשלמעשה הייתה אפשרות לנסות להצילה מכך, אך חשוב שתהיה מיומנות גבוהה לביצוע זה וחשוב מאוד שהמטופל יידע שיש סיכוי שהניסיון לא יצלח ואז לא תהיה מניעה מלבצע את הטיפול המדובר.

לאחר ביצוע ההליך, יש להזהר מאוד על השן ולא ללעוס עליה דברים קשים בכדי שלא תשבר, ורצוי מאוד להגן עליה כמה שיותר מהר ע"י ביצוע מבנה וכתר.

זקוקים לטיפול שורש? מעוניינים להיבדק על ידי רופא שיניים מקצועי, מנוסה ובעל המלצות רבות? צרו קשר לתיאום פגישה במרפאה של ד"ר איתי לייסר בטלפון: 03-6703100

קראו עוד: חרדה דנטלית
קראו עוד: טיפולי חניכיים


לייעוץ, שאלה או קביעת תורים: התקשרו לטלפון המרפאה - 03-670-3100 ו/או שלחו אלינו הודעת דואר אלקטרוני