דנטופוביה

מה היא דנטופוביה? דנטופוביה (פוביה = פחד/חרדה גדולים. דנטל = ששייך לטיפולי שיניים) הוא פחד או חרדה מטיפולי שיניים או מרופא שיניים. עוד תיאור

בעברית למושג זה הוא חרדה דנטלית.

איך מאבחנים דנטופודביה? חרדה דנטלית ניתנים לאבחון ע"י רופא שיניים המתעסק בחרדה דנטלית או ע"י פסיכולוג רפואי שמתעסק בחרדות. יש מטופלים שיודעים לשים את האצבע ולומר בעצמם שהם מפחדים מטיפולי שיניים ויש מטופלים שפשוט יראו כלפי חוץ את הסימפטומים ויהיה צורך לשקף את זה בשבילם.

מהם הסימפטומים של דנטופוביה? לרוב, חרדה דנטלית תהיה מלווה בפחד עמוק מכל מחשבה על טיפול שיניים, זיעה קרה, כאבי בטן, קשיים לישון בלילה לפני טיפול שיניים

ולעיתים לא יהיה הסבר רציונאלי לפחד העמוק הזה.

מה הם הגורמים לדנטופוביה?

חרדה דנטלית נגרמת מחוויות שליליות ישירות או עקיפות. יש מקרים בהם המטופל מפחד מטיפולי שיניים למרות שלא חווה חוויה טראומתית
בעצמו אלא רק שמע או ראה מישהו שחווה חוויה כזו.

כמובן שיש גם מטופלים שחוו חוויה טראומתית על כיסא רופא השיניים ומכאן נוצרה החרדה הדנטלית, למשל ילד שבמהלך טיפול שיניים, ביקש מרופא השיניים לעצור כי כאב לו ורופא השיניים לא הפסיק….. (או חלילה, שההורה לא האמין לילד שלו שאמר שכואב לו ואמר לרופא להמשיך לטפל למרות שהילד בוכה…).

יש מקרים של דנטופוביה שנוצרת מחוסר תיאום ציפיות בין המטופל למטפל ומה שצריך הוא רק לייסד דרך תקשורת נאותה בין רופא השיניים למטופל והכל ייכנס למסלול נכון ונקי מפחדים וחרדות.

מה הוא הטיפול בדנטופוביה?

במקרי חרדה דנטלית קשה מאוד (שלעיתים מלווה גם בחרדות נוספות), יש צורך בטיפול פסיכולוגי מעמיק בכדי לרדת לעומק העניין ולפתור את
מקור החרדות.

במקרי חרדה דנטלית שלא בהכרח דורשים טיפול פסיכולוגי, רצוי למצוא רופא שיניים בעל גישה נכונה ולעיתים גם כלים נוספים עליהם
נפרט בהמשך.

הטיפול הטוב ביותר בחרדה דנטלית, כמו הטיפול הטוב ביותר באופן כללי, הוא למנוע מלכתחילה את החרדה הדנטלית וזה ניתן לעשות אם רופא
השיניים יהיה מספיק קשוב לצרכי המטופלים (אלו שעדיין לא מפחדים) ויוביל אותם ברגישות ובמקצועיות לטיפול דנטלי נכון, המלווה ביחס שלא יגרום להם לפחד בעתיד
מטיפולי שיניים.

ייחודיות הטיפול בדנטופוביה במרפאת ד"ר איתי
לייסר

הטיפול בחרדה דנטלית ע"י ד"ר איתי לייסר מתחלק לשלוש רמות ויכול להיות שילוב שלהם:

1. החלק הראשון הוא מה שד"ר לייסר מכנה: "גישה אישית שמנצחת את הפחד" וזה בעצם האופי של ד"ר איתי לייסר שמוביל אותו לקשב עמוק למטופליו ולצרכיהם ורצון פנימי עז לגרום להם להתגבר על הפחד.
  2. החלק השני הוא טיפול בעזרת גז צחוק (לא לילדים בלבד!): גז צחוק מוריד חומות, מרגיע את המטופלים ומעלה את סף הכאב כך שדברים יכאבו פחות מאשר ללא גז הצחוק.
  3. הכלי רב העוצמה שמייחד את ד"ר איתי לייסר בטיפול בחרדה דנטלית (דנטופוביה) הוא היפנוזה רפואית.
    בעזרת היפנוזה, ד"ר איתי לייסר הצליח לגרום לחרדות דנטליות רבות להיות נחלת העבר ולא לשחק תפקיד ומטופלים שפעם מאוד פחדו מטיפולי שיניים, מוצאים את עצמם מגיעים היום לטיפולי שיניים כאחד האדם ללא פחד או חשש כלל.

מעוניינים לפתור את החרדה הדנטלית שלכם?

התקשרו וקבעו פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות ותקבלו את כל הפרטים ספציפית למקרה שלכם.